16 februari 2012

Rebellisk…


Ja ibland gör jag motstånd och bara vägra.. att ledas in ett allmänt led. Ett led där alla förväntas att vara på ett visst sätt, tycka samma sak, beter sig lika dant.

En sådan dag var den 14 Februari. Missförstår mig rätt- tanken är god.
Fast jag förstår inte varför man behöver en speciell kärleksdag, mamma & pappadag, semledag, menlösa barnens dag mm.

Kan man inte vara hjärtlig och kärleksfull mot sin käraste, vänner eller familj varje dag, eller så gott som? Måste samhället tala om för mig att just DENNA dag SKA jag vara kärleksfull. Med allt det medför. Handeln har så klart hakat på för att suga ur oss ännu mera av våra pengar. Massor med dyra rosor, nallar, choklad o gud vet vad.

Men är det inte så att vi kan tänka lite själva och engagera oss i det lilla typ varje dag. Saker som inte behöver verken vara märkvärdigt eller dyrt. En passionerad kyss, en ärlig kram, ett meningsfullt sms eller hemgjord middag för två. Svårare eller märkvärdigare behöver det inte vara i vardagen. Tyvärr är jag rädd att man i denna hypade världen lätt glömmer bort både dem man lever med men även sig själv. När gav du dig senast en kärleksgåva?

Så i vårt förhållande har vi vald att revoltera. Vi vägra vara snuttiga dagen. Sen några dagar senare för att visa att vi faktisk bryr oss om varandra, bruka det komma något litet sött. I mitt fall överraskade jag sambon med fikat.
En hjärtformad chokladkaka med jordgubbs- philadelphia fyllning och till det en fet latte. Mer romantisk kan det inte vara. Uppskattat just för att det behövdes i rättan tid som ett avbrott i hans bokföring. ;)

 Love & Peace to your all
Bella

1 kommentar:

  1. Håller med dig totalt!! Man ska uppskatta varandra varje dag, oavsett om det är kärleken, barnen, mamma eller pappa. Solidaritet med andra :-)

    Vi friade Alla-hjärtans dag med ett besök på barnakuten och sen en hemmalagad middag. Älsklingen hade egentligen tänkt sig bjuda mig på restaurang men vi orkade inte iväg igen när vi kommit hem. Så jag stod för matinköpet å han lagade till det. Jämnställt så det förslår, haha.

    SvaraRadera