14 februari 2012

En ihärdig vinter


Nog för att vinterlandskap är vacker, med tillhörande kyla. Men det är bara att konstatera att min kropp är inte gjord för dessa breddgrader. Jag borde vintertid flytta till varmare klimat typ Australien eller ha blivit född till björn och gått i ide.

Kylan och blåsten går hård åt. Men har kommit på en smått genialisk lösning. Då jag numera kör en hel del och bilen är rejäl kall så har jag införskaffat en gammal hederlig vattenflaska. Ja det är ju något man minns från sin barndom. Varmvattenflaskan är en räddare i nöden det finns massor med användningsområden tex sängvärmare, muskelvärmare, varmvattensäng till katter, värmedyna för nyfödda ungar tex igelkottar, kattungar, möss, värmekudde för att tina frusna vindrutor. Tja bara fantasin sätter gränser.

Men eftersom de inte är så supersnygga valde jag att virka en härligt påse till den. Läcker blev det, snabbt och enkelt. Samma teknik som för pläden jag virkar på just nu.
 
     

 Har du fler värmande vintertips?

            Ha en skön dag.
               Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar