7 december 2012

Coolaste julstjärna


Vad gör man om man har fler fönster än julstjärnor.
Jo man kan köpa flera. Och nog för att jag hittade jätte vackra. Men när det är skralt i kassan få man använda fantasin.




Lösningen fanns på nätet: Hemmagjort julstjärna.
Och så en köpe

Toppen, eftersom jag har massor med papper och tapeter. De redan fanns ju redan och var gratis. Därför kunde jag spaca till det genom att välja en tapet vi hittade i galen orang/brun nyanser. Ja sambon blev ju glad iaf. Och så hamnar den under katogorin, återvinning och hemmagjord, de gillar vi. 

Lite pysslig, men värd besväret eftersom det går att variera i det oändliga. Låt fantasin flöda. Ju större fyrkant, desto större stjärna.
Eftersom jag hade en gammal textil tapet fick jag limma och ”gema” ihop dem under torkningen. Tänk på att ha dubbelsidigt av det du väljer om du har mönster på ditt papper alt tapet. Det enfärgade vita kommer annars att synas och ”stjäla” uppmärksamheten av stjärnan.

Tyvärr har jag inte hittat någon bra lösning på hur man skulle kunna ha belysning i. Men den är vacker även utan.
Om du vill göra egna så finns beskrivningen på:


Bella

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar