2 december 2012

1a advent


 
Då börjar nerräkning till julafton och vi höjer temperaturen.
Idag är 1a advent. Många myser med julmarknad, julskyltningen eller i vänners/familjens sällskap.

Idag kom också alldra första snön. Snoddas fick privilegiet att vara ute utan lina, vilket var helt rätt gissat av mig. Tog max 1 minut innan han hängde på dörrhandtaget för att vilja gå in. En liten minirunda med A för hans del i snön blev det dock. Tycks som om mina katter föredrar att se vintern genom fönsterrutan och titta på katt tv. (dvs fågelhuset)

Själv ska jag pyssla så fingrarna glöder.  Julmarknad för mig blir det den 8 december på Fredriksdal i Helsingborg. Det ser jag verkligen fram emot.

Lite glögg, ostbricka och mys med sambon hinns nog också med.

Ha en mycket trevlig och härlig 1a advent.

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar