23 december 2012

4: Advent


Då är det dan före dan..och snön yr åter ner. Tja det är alltid någon som blir glad. Knappast dem som ska köra 11 mil för att komma till släkten.
Idag görs det sista, skinkan, köttbullarna och paketinslagning. Phu 1 timme och 20 m papper senare är alla klappar till barnen inslagna. Och jag förundras än en gång med vilka kopiösa mängder presenter till barnen vi dövar vårt samvete med. För det är kanske så att färre men riktig bra presenter kanske hade uppskattats mera än massor dussinvaror.

Jag ska berätta en sann historia: 4 åringen sitter i knäet, blir framropat av Tomten titt som tät så hon knappt hinna slita upp sina gåvor. När det kanske återstår sisåsär 15 paket vänder hon sitt ängla ansikte mot mig med matt blick och säger: Tant B, jag orkar inte mera. Vad menar du vännen? Jag orkar inte med mera paket nu, varvid hon vadar ur högen papper och ta lite godis i stället. Hur tydligt kan det va.
Själv har jag gett upp att hinna med allt som jag ville göra. Det blir jul ändå. Massor med projekt kom bara till ideéboken. Men det gör inget, då har jag ju massor att välja på till nästa jul J

Ta nu en paus alla i stöket, sitt ner en stund och vara. Ät gott, se en film eller umgås. Njut av lugnet – innan hvt bryter loss igen.

Ha en riktig härlig 4:e Advent
Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar