9 december 2012

2a Advent

Snön ligger tungt på tak och träd. Det är sagolikt vackert hos oss. Men termometern visar -10 och jag håller mig inomhus.
 

I går var vi i Helsingborg på Fredriksdals julmarknad. Äntligen- efter många års tjat J Så på med kläderna och avfärd. Väl framme inser vi att fler hade samma tanke på att besöka stället så det var bara att ställa sig i kö i typ 30 min. Tur man hade både långkalsong, mössa och vantar.
Fredriksdal är ett museer och trädgårds område mitt i stan. På sommaren en levande gårdsmiljö med djur, slåtter mm. Jag återkommer mer än gärna en varm sommardag med iaf 25 grader på termometern. Det fanns hantverkare av olika slag, musikanter, tomten och häst & vagn. Lite var vi nog besvikna på att det inte var så många mathantverkare. Typisk oss ;) Men vi kom hem med lite sill, marmelad och choklad. Lite idéer till nästa år kom också med, de var ju gratis.
Vad hänger du läpp för
 

I dag är det 2a advent det fira vi med att baka och dricka glögg. Idag blir det lussebak med förre detta grannen. Hon bakar, jag ser på, hehe. Sen få vi ser om vi hinner med mera.

Obs! bilderna har jag lånat at Fredriksdal då vi gömde bort vår kamera i ryggsäcken som var på ryggen.

 Ha en härlig 2a advent.

Bella

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar