27 januari 2012

Övning i tålamod nr 3125

Ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig.

Häromvecka fick jag äntligen hem en efterlängtad garnleverans. Det har varit fruktansvärd svårt att hitta just det mohairgarnet som jag behövde. Jag hade stickat klart sjalen och en vante sedan tidigare och behövde bara garn till en till. Sagt o gjort, garnet kom hem och jag kastade mig över det….stön och bedrövelse!! Garnet var visst mohair men av en helt annan kvalité och ja inte alls samma nyanser. Snålheten bedrar..det är ju inget superbilligt garn.

Det skilde så mycket att man inte kunde ha en av varje så då tänkte jag men då göra jag ett nytt par i det nya garnet. Grrr ja jag räknade faktiskt till 10 kl 2 på morgonen… nu tog garnet visst slut igen efter att jag virkad den ena vanten. Så nu har jag en av varje!!!  Snart ger jag upp. Tror att detta projekt få läggas på is ett tag tills jag har lugnat mig och på nytt ska köpa garn.
Ska det va så svårt att få ett par härliga mohair handskar nu när det är kallt - antar de blir klara till sommaren. Få väl fortsätta med pläden, den kommer iaf inte med några överraskningar.

Så någon som vill köpa ett par härligt sköna mohair handskar? Säljs billigt pga färgavvikelse. :)

Bella

2 kommentarer:

  1. ja du, såna upplevelser kommer man inför då och då. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det betyder inte att de är roliga när de inträffar.

      Radera