10 januari 2012

Smak av våren


Idag kom den alldra första snön till småland… nåja snö och snö. Den ligger kvar just ju och mäter ca 1.5 mm. Alltid något. Som en försmak av våren har svärmors prenumeration på tidningen Allers Trädgård kommit i gång. Jippiiii. Och snackar om det kliar i fingrarna. Men av erfarenhet (dyrköpt sådan) vet jag att man inte ska börja för tidigt. Så jag nöjer mig för tillfälle att bläddra i 1a exet och suckar och drömmer mig bort. Senare i eftermiddag kommer jag att springa till sambon och flaxa med ögonfransarna och säga: Älskling en såååån vill jag ha!! Varpå han lägger det i lådan i hjärnan som är markerade med; Tantens JAG vill ha. Hmm undrar om den är överfylld och måste formateras för av någon orsak verkar inte det fastnar något längre där. Hihihi
Nåja en dag så ploppar det väl upp massa saker som man önskade sig för evigheter sen väl... men som sagt va bättre sent än aldrig.

Snöiga hälsningar från Småland
Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar