13 januari 2012

En kylig vinterdag

 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                
                           
Jag älskar höst och vinter. När det viner runt öronen och naturen visar inte sig inte lika varm och kärleksfull. men båda sidor behövs.
Vad kan detta vara?
Kantareller? Fel årstid
Nu under vintern visar sig naturen från sin ärligaste sista. Ren och avskalad, vilande, i väntan på. Det är nu den uppmanar till eftertanke, ladda batterier och att ta hand om sig själv och de dina. Moder Natur ger oss all chans till egen läkning det är bara för oss att öppna ögonen och ha viljan att ta emot skönheten i de små ting som finns omkring oss. Störst, dyrast är inte alltid bäst.

Jag fick med mig lite bilder från min promenad idag. En promenad som stärker mig i sinnet med de små tingen runt om kring, samt att man få frisk och härlig luft att andas. Ett litet avbrott i vardagen som alltid är närvarande och tränger på. En liten stund för sig själv och naturen omkring en.



Ha en härlig dag
Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar