5 april 2012

Så var det påsk igen…

Samma procedur som varje år. 
Vi ser emot några dagars ledighet som jag har sett till att fylla ut.

Skärtorsdagen fira vi på var sitt håll. A sitter nog hemma och jag åker med mina väninnor till Blåkulla. Kan vara så att A följer efter senare, men sist blev Snoddas så åksjuk så han fick vända. Selma har varit med så länge nu att det går av bara farten. Men hon börjar bli gammal och tycker fartvinden börjar bli jobbigt. Så vi få se hur det blir.

Smile, your are at candid camera ;)
Långfredan få vi tar igen oss. Påskafton firas hos svärmor med jakt på påskharen och dess ägg… tja eller snarare godis.

En av dagarna blir det utflykt det är slut på te, godis och chips. Har jag tur hinner vi med lite vänner också. Dessutom hoppas jag att väder rapporten har fel, eftersom jag vill ner till lotten och stugan för att plocka o pynta. Men kanske inte så kul när det är snövarning. Annars är det dags för omplantering av en del växter.

Jag önskar Er alla en riktig härlig, rofylld och matig påsk.

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar