2 april 2012

Efterlängtat paket

Idag kom ett efterlängtat paket. På 4års dagen fick jag virknålar av sambon. Eftersom de i metall är tunga och kalla har jag önskat mig en uppsättning i bambu. Och de var superfina.

Idag kom även mina "feel god" tidningar Trädgård & Blommor och Underbara idéer. Ja då var resten av veckan räddat.

Idag har jag även fått utföra en barmhärtighets handling. Inget man är stolt över precis. På väg tillbaka från brevlådan såg jag något stort krypa. Första tanken Hjälp! En orm. Vid närmre anblick en stor mullvad. Dessvärre så illa tilltygat att det enda rätta var av barmhärtighet ta en stor sten och förkorta dess lidande. !Obs! Det var inte mina katter!
Sen fick den en liten grav under björkarna med vitsippor runt. Även om jag vet att det var det ända rätta känns det inte bra. Jag är ju så himla blödig. Onekligen kom jag att tänka på barnboken Det susar i säven och Herr Mullvad.

Har nu även fixat till hushållskomposten. Nu är den redo för att nya vänner kan flytta in. Hoppas de ska trivas bättre så att de stannar.

Ja en liten sammanfattning av dagen.
Ha en bra dag.

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar