27 april 2012

Ska vi ut på tigerjakt??

                                    
Nu är tiden då mina katter är mera ute än inne. Selma vår gamla tant är den som få röra sig fritt då hon vet att uppföra sig och inte går i närheten av verken vägen eller andra människor. Värre är det med vår lilla tiger. Så det blir sele på honom, för det mesta i alla fall. Ibland är han Blixten MCQueen snabbare än snigeln och smiter. Då njuter han av 5 min frihet och är alldeles lycklig. Ända tills jag måste hämta ner honom när han har fastnad halvvägs uppför trädstammen... svinel är ju rellativt :) Här om dagen fick han dessutom en ny sele som kanske förhoppningsvis är mindre rymningsbenägen.

Då det skiljer väldigt mycket åldersmässigt mellan våra katter är det kanske inte alltid så där kärvänligt mellan dem. För det mesta orkar inte "tanten" med en tonåring men ibland ge hon igen och förvånar tom mig. Så var fallet här om dan.De är inte precis sådana katter som ligger och gosar eller ligger sked precis.

Båda var ute och Selma satt vid en av sina favoritplatser; där fågelholken stod innan. Det bor en mus i stubben, nära skafferiet var visst en bra strategi för den, fet som en gris har den blivit. Till min förvåning när jag kika ut så ligger de och har samma mål med uppdraget. Hon vaktar baksidan av hålet och han framsidan. Ett så nära samarbete dem emellan har jag då aldrig sett. Dessvärre, eller kanske tur, uteblev fångsten. till stor besvikelse för dem.

Söta är de iaf och nu har jag bildbevis på att de kan samarbeta också :D

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar