1 juni 2012

Vad göra när vädret är trist…


Tja egentligen var det ju mening att jag skulle klippa gräset både här hemma och på kolonin, båda börjar likna mera en ostyrig och trotsig vildäng bestående av gräs.

Dagen väckte mig med härliga solstrålar typ kl 07.15, men det ansåg jag var fullständig oanständig att gå upp då, så jag somnade om. Resultat: vaknade alldeles för sent till en grå, drypande, kallt och blåsig förmiddag. Tja och så var det med planerna med att klippa gräset även denna gång. Vi tycks föra en ojämn kamp. Nåja.

Ja eftersom då dagens planer var krusade gällde det snabbt att fylla ut luckan med något annat. Vilket jag då aldrig har problem med. Till slut bestämdes det att det skulle vara Internationella Bakdagen idag. Jag skulle ändå göra en rabarberkaka till morgondagens sommarfest på Kolonin. Och när jag ändå var i gång och svettades i köket kunde jag likväl fortsätta.

Resultatet blev jag väldigt nöjd med då det blev både hålkakor utan hål, rabarberkaka, mjuk pepparkaka (sambons favorit), kladdkaka, morotskaka med choklad och hasselnötter och kanelsnäckor. Phu men nu få det räcka ett tag.

Som Gevalias reklam en gång i tiden sa…när man få oväntat besök, så är jag alltid förberedd med smaskig fika.

Ha en god kaffestund.

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar