10 juni 2012

Projekt… är livet


Eller var det livet är ett projekt?!
Om livet inte innehöll några evighetsprojekt så vore det som en Nutellamacka utan nutella… görtrist!

Ja jag har ju projekt som tycks med tiden har blivit evighetsprojekt. Ta den där underbara fåtöljen jag köpte förra året. Glad i hågen slet jag av klädseln. Och nu står den där alldeles naken och trist. Tja det är ju inget fel alls på den. Tyg har jag, mönstermallar finns och egentligen tid också… men av någon orsak kom det inte längre än dit.. nåja den blir klar nån gång det tror jag allt.

Sen har vi projektet att lära sig nålbinda och brickbandsväva. Samma visa där allt finns, garn, nålar, brickor men eftersom det aldrig blir som det ska bli så hamnar de längst ner i:Att Göra hinken. (ja jag har en ”Jerker” tunna och den är stor och vit)

Så är det också med mina medeltidskläder. Varje gång jag går på ett medeltida evenemang blir jag påmind om att mitt intresse är mycket större att läsa om det än att omvandla det i praktiken. Har massor med tyger till både mantel och surcot, har lite klänningar mm färdig men är helt odekorerat och det går ju inte. Men dessutom saknar jag massor, tja o då rinner lusten bort.

Eller att lära sig sticka strumpor. Det ser ju så lätt ut och coolt att springa runt med egenstickade strumpor. Allt är ju frid o fröjd ända tills man kommer till hälen….ja och då hamnar de i vita tunnan!

Och så var det där med pläden som jag började på i våras. Inget avancerad alls bara o virka på. Lätt o säga. Men denna gång beror det inte bara delvis på mig utan även mina garnleverantörer. Uppenbarligen sker inte leverans med jämna mellanrum så nu har jag varit garnlös i flera månader. Inte alls lätt då att fortsätta på en pläd som ska mäta ståtliga 1.70 när den är klar. Har försökt med andra garner men de har skild sig så mycket i nyansen och garnkvalitén så det inte alls var acceptabelt. Så det är bara och vänta och lägga även pläden till tunnan av ”evighetsprojekt”
Hela 87 cm, jeee

Och orsaken till det hela tycks vara att man är usel på att läsa el förstår instruktioner och att ordet tålamod inte finns i min ordlista.

Eller så kan man starta ett nytt projekt i väntan på att evighetsprojekten ska ta fart igen… eller lösa sig själva. Ja eller så får jag köra dem genom Professor Baltarsars evighetsmaskin maniken ;)

// Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar