22 september 2011

Då har det till slut hänt.. hipp hipp hurra



Den halvgamla tanten har blivit gammal. 
Jag vaknade dagen efter ett litet minikalas med härliga vänner, sambon, god mat och en riktig syndig marshmallow kaka.

Den eviga frågan var: har det hänt något dramatisk, typ ett mirakel, att världen har gått under eller har mitt inträde i, suck, till  medelåldern helt farit världen förbi. Nu när man äntligen har uppnått ett visst ålder så är det bara att konstatera att siffror är ett påhitt av människan allt i stävan för att katogorisera, rutan in och få kontroll på tillvaron i ett evigt kaos. Vem kan säga hur gammal man är? Själv anser jag att kroppen och knoppen få bestämma. Ok i mitt fall rätt deprimerande då min egentliga ålder borde ligga på 70 +. Men ändå. Det finns de som är gamla i kroppen o knoppen fast de är yngre än man själv och de som bara är tidslösa. Tänk om man kunde leva som man lärde och på så sätt närmar sig ett långt långt liv. Nåja hur som haver så har jag tid framöver att se vad det blir med den saken. Gärna ett långt liv men då ska det vara innehållsrik och minnesvärd.

För alla er som inte hade möjlighet att vara på kalaset så bjuder jag på en liten tårtbit. Smaklig måltid – och ja den är fruktansvärd god. (Men kanske inte så hälsosamt enl. dietisten.) Men vem bryr sig en sån här dag, alla behöver vi tröst ibland.

Tack alla som har skickat mig glada tillrop och peppat mig inför de närmaste 10 åren framöver. Alla presenter och härlig sällskap. I helgen fortsätter kalaset med riktig lyxmat. Det ser jag verkligen fram emot.

Kram 
Bella

3 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott, tanten :P

    SvaraRadera
  2. oh ja den tårtan såg bra ut. Min mat igår var väl inte så nyttig heller. tjocka pommes, big hamburgare med bröd, cola och så till efterrätt cola och chillinötter ;) vem blev mätt? vem åt inte upp maten? ångest! Då den kostade skjortan. Har aldrig betalat 139kr för en hamburgertallrik förut - och kommer aldrig att göra det igen hoppas jag. Tack för skrattanfallen under vår chatt... behövdes. KRAM.

    SvaraRadera
  3. Skratt förlänger livet.. så skratta på för tusan. Vi gör det alldeles för lite. Tack själva ni, ni är för söta.

    SvaraRadera