8 december 2013

Vintern har till slut nått Småland



Och just i skrivande stund vräker det ner. Det är vackert som en vintertrollskog men det betyder inte att jag gillar läget. Tror det få bli innomhust idag.





Idag firar vi den 2a Advent med glögg, pepparkakor hemma och myser. Det skulle ha blivit en tur till Fredriksdahl som har varit inställd i två dagar men jag gitter inte sloss med alla den enda dagen de har öppet i detta väder. Men du som har vägarna förbi Helsingborg eller bor där, tar er en tur för det är en väldig trevlig och mysig marknad.












Hemma festade tomten och bocken i förväg, ingen av dem verkar klara kalaset med värdighet i behåll ;)





Nu har jag också fått ut ett av två fågelhus, i grevens tid till mina
små bevingande vänner. Så nu är katt tv´n på i tid o otid :D

Jag har också fått klar lite torgvantar och pulsvärmare, kan behövas nu. På gång är Luciatåget och en omlott slip over från eget huvud. Vi få väl se hur den ser ut när den är klar.












Idag passar det bra att baka så man håller sig varm och magen mätt..

 
 Ha en riktig skön och mysig 2a Advent
önskar Bella
Snoddas Julmyser
 

1 kommentar:

  1. Fina bilder. Synd på marknaden... vädret är ju lite som det vill numera. Idag är det glansis så hoppas du tar det lugnt!. Kram.

    SvaraRadera