15 december 2013

Oh vad tiden springer mot


Julafton.. fattar inte alls vart tiden har tagit vägen. Idag firar vi redan den 3:e advent.

Vädret verkar ha beslutsångest. Förra veckan fick man lite julkänsla då det låg lite vitt på marken, idag regnar det L
Julbaket är nästan klar och eftersom julafton firas någon annan stans så blir det inte mycket julmat här. Skinkan kan jag däremot inte vara utan och inte rödkålen heller. Sambon ska få lite julasill. Som vanligt tror jag vi satsar alla våra pengar på nyårsmaten ;)
Välkommen in...
Eftersom hälsan inte ha varit den bästa i år så har jag fått ta ett steg tillbaka i julpysslet och pynt och fix..allt finns det inte ork till, så är det bara. Och livet fortsätter även efter jul. Så det få blir vad det blir, nåja det är mitt mantra för närvarandet i alla fall. Men visst svider det att inte få ha det som man vill, göra som man vill och orka det man borde. Nu håller jag dessutom på att få en dunderförkylning, hoppas den snabbt hoppa på mig ordentligt och går över, så att man är frisk om en vecka…
De flesta julklappar är inhandlade och de som jag ska göra själv är i alla fall påbörjade, känner verkligen lite press på att få dem klara.
Idag har det varit en tur i skogen.. jagat granen som ska stå så grann och fin vid entré. Hämtar ris som ska pryda lite här och var. Och så har även dörren fått sig en fin fin krans… inspirationen kommer så klart från allas vår Ernst Kirschsteiger.

Ha en härlig 3:e Advent

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar