14 november 2013

Tomte verkstan


 
           
 
 
 

Nu är tomte 2 av 4 klar, hela 85 cm från luva till fotspets. Och det var lite morr och stön och sprätta upp och sy för hand. Symaskinen var inte mycket till hjälp då den fortsätter att tjura när den känner för det.
 
De som känner mig vet att jag är Tilda freak. Allt (nästan) går hem här. Tilda är ett varumärke skapat av norska designern Tone Finnanger speciellt för Panduro. På Facebook finn en särskild grupp för oss, frustrerande ibland med så mycket inspiration. Under årens lopp har jag försökt bygga ut mitt Tilda bibliotek genom att köpa böcker med mönster. Och när det har varit rea eller som sist på Panduro outlet. Materialsatserna där allt ingår, brukar ju vara tyvärr en dyr historia så jag passar på när det är sisådär 40-50% rabatt.
 
 



Det jag älskar med Tilda är den detaljrikedomen, ok det är massor med pyssel, men det gör att det ju inte bara är en docka utan så mycket mera.
Så nu fortsätter jag med 3 och 4 sen ska det bli skönt med lite annat, tror det står ett luciatåg näst på listan. Och julkorten är snart dags att fundera på. Sen måste dörrkransarna förberedas.


Under tiden så försöker jag andan vid liv genom att sticka nya strumpor.. det börjar verkligen bli kallt om fötterna när katten snor täcket för en om nätterna.

I helgen ska jag också hinna med att besöka byns lilla julmarknad.

Titta snart in igen…

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar