30 november 2013

Kattens Dag


Min fantastiska Snoddas
Hålls alltid den sista helgen i november, för att uppmärksamma katters behov av mat, skydd och omvårdnad.

Dessvärre är det ju så att katter fortfarande verkar ha låg status och att vissa människor tycks tror att man kan slippa ta ansvar hur som helst.

Katten är i dag ett tamdjur och är beroende av oss människor för sin överlevnad. Ja den kan jaga och skaffa föda men endast om det finns tillgång till. Den kan söka skydd och värme om det finns tillgång till. Den är ju ingen grävling som gräver bo och går i ide precis. Därför blir jag grymt besviken på att vissa människor tex bara slänger ut sin katt när de tröttnat, den blir för dyr eller att man reser "hem" till stan och inte vill ta med sig sin sommarkatt. Sedan förväntar man sig att ANDRA ska ta ansvar för deras ansvarslöshete... morr
Madam Pimpinett alias Selma
Själv har jag två fisar.. som jag ÄSLKAR. Skulle inte kunna tänka mig en dag utan dem och gråter av lycka att de förgyller min dag. Den stora damen är dessutom en hitte katt och jag ångrar inte en sekund att jag tog mig an henne för 12 år sen.

Jag lämnar även frivilliga bidrag till marknadskatten Sören, en fantastisk kisse som samlar in pengar till andra behövande katter. Sören och hans HonOm åker runt på marknader där man få betala en slant för att klappa honom. Pengar går sedan till olika katthem eller akuta kattprojekt. Sören är så duktig och har skramlat in ca 100 000 kr de senaste 3 åren... En jätteblöt nos puss till dig Sören.

Sören har en egen hemsida där du få mera information: http://pawsnwhiskers.webs.com/
Och han finns på FaceBook: https://www.facebook.com/pages/S%C3%B6ren-Fernstr%C3%B6m/283500668361750?directed_target_id=0

Ta nu väl hand om era små tassar och ge dem ett extra mys och räka...det ska mina få.

Lööööve my cat <3 (lånad bild)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar