26 november 2013

Till slut


Elsa & Wilmer
 

 

Blev de klara syskonen Pyjamas, men inte helt utan morr och stön. Symaskinen förklarade krig mot mig och trots översyn och service så är vi inte alls vänner.
Hmm, den kanske börjar bli trött efter ett tufft liv hos mig i sisådär 20 år +. Så det blev massor att sy för hand som tog evinnerliga tid.
 
 
 
 
 
Dessutom fick jag ringa Panduro och berätta att tyget i materialsatsen inte räckte och att det fattades en halv nisse. Men de är ju så himla bra att ha att göra med, så de skickade mig en ny bit så det räckte.
Toppen tyckte jag. 
 
Och nu är de färdiga att pryda sin plats i sovrummet. Jag är så nöjd med dem och det där lilla extra jag gjorde som kudden och nallen.
Dessutom börjar nu kylan drar in på allvar, och även små flingor har börjat visa sig. Ja jag vet att en del blir alldeles lyckliga och saliga men jag hör inte till dem. Till och med katterna är ute minde nu.  Så det var alldels på tiden att få nya varma raggisar, två par hann jag med. Det få nog bli ett par till innan vintern är över. Det ena garnet är Järbos Raggi 70% ull o 30 % polyamid som jag verkligen tyckte om. Det få nog bli så att ett par nystan till få flytta hem till mig.
 

 
 
 
 
 
 
Sambon har även varit händig och jag har äntligen fått mig min efterlängtande bock.. nu ska jag bara samla ris och klä den, liten ljusslinga runt så lyser den upp nu när mörkret är här.  


Årets första lussebullar
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är det också hög tid också att komma i gång med Lucia tåget, julkorten, julklappar, bakning, pynta osv osv.
Jag älskar julen.
 Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar