24 januari 2013

Veckans projekt


Vad göra när halsband försvinner på löpande band.
Mina katter har alltid fått gå ute och nu när vi verkligen bor på landet igen kommer även min inbitne stadskatt få prova på det. Nåja under vintern har vi provat på det lite. Eftersom jag vet att halsband har en benägenhet att försvinna lite hur som kom jag klart tänka på att hemstickade borde ju lösa problemet. De kan alltid göras ett nytt när den gamle försvinner och inga kostnader eftersom det finns gott om garn där det kommer ifrån.  Så nu har jag gjort två nya fina med namnen fint broderat på… nu blir det svårt att missa dem eller tror att det är strykarkatter. Antar att grannarna och alla vildkatterna kommer skratta på sig när de ser de fisförnäma stadskatterna med sina nya fina halsband. Har sedan allvarliga funderingar på att göra strumpor till han. Så länge det är kall blöt snö ute verkar han inte vara så angelägen om att gå ut.
Har även hunnit med en mössa i neongarn och reflex i mudden, som faktisk fungera.

Bella

1 kommentar: