13 januari 2013

Glömt att visa upp


vad som delades ut som 2012 årets julklappar

 
Vi hoppas att det blir en fortsatt riktig kall vinter så att de nya ägarna har användning för alla dessa gosiga ting. Det blev Lovikka vantar och en mössa.

Årets galnaste beställning blev en julklapp. 

Av misstag råkade jag visa sambon en galen bild som jag hittade på nätet. Någon hade virkat ett fodral till sin kamera. Eftersom sambon har ett fotointresse och en kamera utbrast han glatt: Oh, en sån vill jag ha!! Utan en tanke vad det skulle innebära för mig. 
Jag kan väl virka, efter mönster men här krävdes frihandsvirkning och hitta lösning som passade just hans kamera. Ett mönster var ju bara att glömma. 

                                                                
Det tog månader av virkande, räknande, stönande och repa upp för att bli klar. Och allt dessutom i största hemlighet. Men strax innan julafton syddes det sista stygnet och så kunde även denna julklapp till sambon slås in. Så nu slipper även den frysa och kommer att matcha sambons mössa och vantar ;)
Själv hann jag med att sticka ett par Lovikka vantar o mössa till mig.

 *Och som vanligt är bildfels nisse inblandat. Hopplöst att man inte kan ändra via blogger..fotona är tagna med mobilen och rät vända vid behandligen men det är inget som bloggen tycks bry sig. Hoppas ni vinner se ändå :(  Förstora bilderna o vänd på datorn kan vara ett tips.

                                                        Bella

1 kommentar:

  1. ja visst är det iirriterande när bilderna hamnar roterade åt olika håll! fiffig kameraväska haahaa!!!! :)

    SvaraRadera