7 januari 2013

Julen åkte ut


Då blev julen äntligen ut städat.. kvar blir hmm inget, känns det som. Onekligen är det tomt i fönster och vrå. Livet börjar åter återfå sitt lugn och rytm. 
Hoppas att alla har haft en lång och skön ledighet och är laddad för ett nytt och spännande 2013.

Men vi laddar inför våren, ljuset och härliga kalla vårvinterdagar i lä. Och massor med tulpaner :)

Någon som inte alls tycks ha fattat att det inte riktig är vår och utplanterings dags, är vitlöken. Så sent som i mitten av november åkte de i jord men det verkar dom ju inte ha några problem med. Och att landet inte ens är påbörjat vekar den inte heller bryr sig om. Trots att de står i ett mycket kallt förråd. 

Planerna om trädgårdslandet börjar ta form. I år ska jag minsann lyssna på min kropp. Ska försöka få tag i pallkragar och köpa matjord. Här ska inte grävas mycket… tror jag. Pelargonerna som sover sött har fått sig en översyn. Men är i detta stadie bara en sorglig syn, som tur vet jag att med lite omtanke, omplantering och vatten kommer man långt med. Hoppas jag kan väcka dem alla ur törnrosasömnen så småningom. Annars går det ju att köpa nya, hehe.

Bella

1 kommentar:

  1. Ja lycka till med jobbet i landen framöver :-) Jag tror jag ska fixa några hängande jordgubbsplantor i år. <3

    SvaraRadera