19 november 2012

Då är det dags att sparkar i gång....


Välkommen in

Årets version av julpyssel och stök.
I helgen var det premiär för två lingonkransar till framsidan av dörren,tre små söta ljus manschetter av lingonris och ljung som ska förgylla kristalljustaken.


Samt att jag har hunnit provbaka en av årets nyhet på kakfatet. Pepparkaksdeg med mandelmassa. Det blev kanske inte som på bilden,eftersom jag gissar på att degen inte bör ha varit frusen innan, men jag körde en nödlösning. In i ugnen och väntar…. Alltid kul när man provar något nytt om hur det smakar, konsistensen och utseendet. Denna omgång var de väl ingen hit antar att det beror på att degen både var frusen och gammalt. Men det hindrar inte mig utan jag ska göra ett nytt försök för att se om de kan bli trots allt en julklassiker.
Och så har vi invigd julstökar månaden… med massor att fixa. Jag kommer att ge järnet fram till den 21 dec och sen bara njuta och vara. Det har jag då gjort mig förtjänt av.


På återseende
 
Välkommen att följa mig de närmaste veckorna då kommer jag att uppdatera lite oftare.

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar