21 augusti 2011

Städdag med tillhörande fest



I helgen var det städdag i vår koloniförening. En härlig lördag morgon och för en gångs skull var vädrets makter med oss. Flera tomter klipptes, krattades. En hel rad häckar klipptes till och är fina nu. Hela området städades upp och är jättefin nu inför hösten. Givetvis råkade jag säga något om gödsel från ridskolan så nu föll det på min lott att kolla upp om jag inte kunde blinka till mig några skopor hästgödsel med hemleverans. Återstår att se om blinkningarna fungera…kanske en skitsak men ändå. Efter städningen monterades partytältet upp.. yehhh. Bara hem och duscha o hämta maten. 

Till festen lurade jag även med mig min granne som för dagen hade blivit övergiven av sin sambo för Rallyt … hehhe. Nog vore det,tyckte jag, att vore bättre att vara med ett glatt/galet gäng trädgårdstanter/gubbar. :) Och nog för att medelåldern är lite högre, men dessa härliga människor ber inte om ursäkt för att ha kul här i livet. Kvällen slutade tyvärr tidigare än väntat. Det var mening att vi skulle sova i stugan men jag hade klart tur… grannen skulle ju hem och sambon hade plats i bilen. Jag bara avskyr att inte kunna sova i en riktig säng. 

Umgänget fortsatte hemma över ostbricka och ännu en vinflaska till småtimmarna. Tiden bara flög i väg i all gemytlighet och visaren på klockan visade nog mera morgon än natt. 

Ha en härlig vecka

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar