5 augusti 2011

Slemmigt värre


Snigelrapport

Det är bara att konstatera, jag avskyr kräldjur och sniglar just nu i synnerhet. Små slemmiga äckliga kryp som äter allt i dess väg och lämna slemmiga spår efter sig.
Jag älskar djur men i detta avseende,har jag inga som helst betänkligheter med att förkorta deras liv.
De går hård åt salladen som de tror ingår i någon buffé. Förstör mina blommor som jag vårdar ömt och gråter över när de ser ut som en schweizerost. 
Så när det har regnat är det snigel jakt här hemma beväpnat med tång och saltbyttan. Nä o inte här heller har jag dåligt samvete.

Björne med vän
Men döm till min förvåning när jag hittade denna lilla vän under trädet. Snigeln ”Björne”och hans vapendragare masken ”Maskot”. Numera få de bo fritt i trädgården och skänka glädje till var och en.
Om de sedan fungera som äkta snigelskrämmare eller ej förtäljer inte historien.

Hälsningar
Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar