3 mars 2014

Allaredan ny månad




Som det inte ska se ut :)
Fattar inte vart tiden tar vägen och ändå gör man inget vettigt känns det som. Tiden tars upp av vardagens bekymmer och skratt. Min vardag just ju handlar om att få saker att fungera och få den hjälp jag behöver, lättare sagt än gjort.

Förra månaden avslutades med att sambon troligen kommer att bli arbetslös och månaden inleddes med en katt som står mig alldra närmast hjärtat inte verkar må bra och inte är sig själv. Det tunga i det hela att hon ser ok ut men ändå inte. Och själv kan man inte göra någonting, man känner sig bara så maktlös i de lägen. Jag hoppas verkligen att utvecklingen under mars månad blir betydligt bättre.

Denna månad har det jag handarbetet en del men inget som jag tycks ha blivit klar med. Började virka en cirkelkofta som jag verkligen gillade… som hela tiden slutade med garntrassel och mycket morr. Men till slut fick jag ordning på det, men hann inte bli klar i februari. Litet smakprov kommer dock här, då Nalle fick spela fotomodell och visa hur det inte ska se ut ;) Ett par handskar i härligt grönt garn och moss stickning blev klar, bra att ha då vintern än inte har gett upp.

Har även gjort ett envist försök att sticka efter diagram. Att jag bara inte kan ge mig.. jag är inte gjort för att sticka och dessutom inte med två färger som kommer än härifrån o därifrån. Nu ligger försöket i garntrasselpåsen. Vi få se när jag har energi att reda ut de hela. Ett par nya raggisar fick de bli med, värst vad de slit här :)

 


Och så har jag äntligen fått upp mina superfina fönsterlampor som räddades från ett bortglömt liv i industrin. Tycker de passar så mycket bättre i mitt köksfönster.

Nu kavlar vi upp är ärmarna, ta krafttag och så hoppas vi på ett
återseende
Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar