17 oktober 2013

Och så blev det September och födelsedag


Malmö chokladfabrik 1888
Mannen gjorde en önskemiddag till mig och sen fick jag en alldeles underbar present..nåja jag fick beställa den själv.

Önskemiddagen bestod av: 
Förrätt















FR: Halstrad pilgrimsmussla med bacon och friterad lök
HR: Sechuanpeppar marinerad kyckling med stekt ris och Hoinsås
ER: Nutellamouse och stärkande till
Huvudrätt



Efterrätt

 
Efter lång och svår vånda vågade jag mig på det i alla fall…att provrida. Livrädd för att mardrömmen skulle bli sann, hoppade jag upp på min ädla springare. Eller rättare sagt kravlade mig upp, stackars förvånade krake. Snäll som ett lamm stod dock Lejikner kvar.
Tallehooo off we go… i mycket mycket sakta skritt i och för sig. Och en och annan trav och lite bom blev det och 20 min senare var det dags att säga tack snälla Lejikner. Trodde inte min själ att det skulle gå så bra. Så bra så jag har lovat mig att göra om det inom kort men då med längre stigläder och kanske annan sadel. Dessvärre är hälsan inte det bästa just nu så jag få avvakta lite.. men sen så.
 



På grund av olika orsaker fick vi ha en födelsedagsmiddag hemma. Med ombokning av restaurang och hotell till i oktober…Så i oktober blev det en andra frossa helg. Till Malmö helgen hade jag gjort en ny fin väska av African Flowers, jättesöt.

Den riktiga födelsedagen skulle avnjutas på Kin Long, som har legat högst på önskelistan i två år. Och inte blev jag besviken denna gång heller. Menyn såg ut så här:

Förrätt, nej den är inte onykter ;)
FR: Gurksallad och Vintersallat på gurka. Två helt olika rätter där Gurksalladen vann

 
Huvudrätt







HR: Dubbelfriterad Biff och Moa ZeDongs favoriträtt Rödkokt fläsk. Och där vann Biffen.

EF: Friterade dumplings med svart sesampasta. Som smakar gudomligt Nutella.. vill ha mera mera.



Tack säger vi till Chiu-Ching Wang med personal som tog så väl hand om oss, nästan som att komma hem till kära goda vänner. Och matkoma var ett faktum igen. Vi kommer tillbaka.

Det blev en mycket lyckat helg med chokladprovning, osthandling och en ny alldeles underbar tur till Panduro outlet. Tyckte jag i alla fall..nu har jag massor till julpyssel.

Och så har vi firat in det den nya siffran, vilken det är… säger jag inte :)
Pyssel från Panduro

Ja och det var tur att vi köpte ny resväska till "sonen" han behövde den nästan med en gång för att ta en tur till vår käre veterinär... infektion i inneörat var på gång igen och årliga översynen och vaccination. Nopp, ingen av dem var särskild glada åt det.

Ja och härmed tror jag nästan att vi är i kapp... om jag har glömt nåt: Säkert. Men jag har min nya "siffra" att skylla på ;) Nu blir det att uppdatera oftare då julpysslet är i gång och här ska göras en hel del nytt... Välkommen åter.
 
Bella

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar