8 mars 2012

Inget ont som inte har något gott med sig sägs det ju


Ja så var det dax igen här i södra Småland. Kung Bore och hans snödjävlar har tagit sig en sväng om här. Vackert men jag vill ju ha vår. Och jag som hade som ambition i går kväll att jag minnsan skulle ut och gå i morgon bittid. Hmm bara att konstatera att modet föll i samma takt med flingorna.

Efter i över en vecka har legat pall i årets inflensa, som var ovanligt aggressiv. Är det trots allt att konstatera att det förde med sig något gott.

T.e. x
  •          Nu är definitivt mina magmuskler igångsatta och tränade. Men inga synliga rutor än
  •          Jag har hunnit öva på alternativ andning
  •        Hunnit tänka och fundera en hel del
  •          Har kunnat ägna mig åt stillasittande pyssel – utan dåligt samvete.
  •          Tittat på härligt gamla filmer
  •          Fått klar en justering av en väns klänning
  •          Virkat och stickat
  •          Förberedd odlingssäsongen genom att rita upp trädgården och planera, frö så och fixat          gödsel
  •          Gosat med katterna extra mycket eftersom sambon inte alls var lika intresserad
  •          Terrat nära och kära på de sociala medierna :D
  •        Gått ner i vikt. Tja att äta kändes inte riktig högsta prio  
Har jag glömt något? 

Ja jag hann faktisk vara sjuk också under tiden, på riktig. Men eftersom jag aldrig någonsin kan vara syssellös så blev ett och annat gjort allt utförd från soffan eller sängen.

Hälsningar från
en mycket friskare Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar